Monday, March 24, 2014

این کمیته قدرت نظارتی فراملیتی ندارد و استنتاجات آن هرگز دارای قدرت قانونی نیست. ولی متخصصین آن استا


بانک simple ira تسویه بین المللی (BIS) قدیمی ترین مؤسسه مالی بین المللی است و تاکنون به عنوان مرکز اصلی برای همکاری بانکهای مرکزی دنیا باقی مانده است. (BIS) بر اساس طرح یانگ Young Plan (1930) که مربوط به بازپرداختهای خسارات جنگ توسط آلمان بر اساس قرارداد ورسای بود تأسیس شد. این بانک بایستی وظایفی را که قبلا توسط Agent General simple ira for Reparations in Berlin انجام می شد به عهده گیرد و به عنوان مؤسسه مورد اعتماد برای وامهای Dawes و Young عمل کند. وظیفه اصلی BIS همکاری بین بانکهای مرکزی است زیرا موضوع پرداختهای آلمان به زودی پایان گرفت و BIS فعالیتهای خود را کاملا بر همکاری simple ira بین بانکهای مرکزی و به نحو روزافزونی سایر مؤسسات مالی برای ترغیب ثبات مالی و پولی متمرکز کرد.
1ـ BIS مبنایی برای همکاری بانکهای مرکزی ارائه داده که از طریق ملاقاتهای منظم و گرد آوردن روسا و مقامات مسئول بانکهای مرکزی کشورهای عضو به عنوان مرجع اصلی اطلاعات و همکاری بین بانکهای مرکزی سراسر جهان عمل نموده است. در سالهای 1960 و ابتدای دهه 1970 همکاری بانکهای مرکزی در BIS هدفش حمایت از سیستم بر تن وودز و مدیریت جریان سرمایه ناشی ازدو بحران نفتی و بحران بدهیها در دهه 1980 بود. اخیرا BIS برای تأمین ثبات مالی پس از ادغام های بانکی و جهانی شدن اقتصاد کوشش خود را برای پیشبرد ثبات مالی متمرکز کرده است.
2ـ در چارچوب همکاریهای بین المللی simple ira BIS در تحقیقات simple ira مربوط به ثبات مالی و پولی کمک کرده به جمع آوری و انتشار آمار و مطالبی در مورد مسائل مالی بین المللی می پردازد و از طریق کمیته ها و متخصصین ملی توصیه هایی به بخش های مالی که هدفشان تقویت سیستم مالی بین المللی است می نماید. بنابراین مثلا کمیته بال در مورد نظارت بانکی توصیه هایی در مورد محاسبه نسبت کفایت سرمایه (1988 ـ رهنمود کفایت سرمایه کمیته بال که هم اکنون در حال تجدیدنظر است) نمود که تبدیل به یک استاندارد simple ira بین المللی شد.
BIS وظایف سنتی بانکی را برای بانکهای مرکزی و سازمانهای بین المللی مثل مدیریت ذخائر و معاملات طلا انجام می دهد. در 31 مارس سال 2000 پولی که نزد BIS به سپرده گذارده شده بود معادل EPU 128 میلیارد دلار بود که معادل 7% ذخائر (FX) خارجی جهان است. BIS نماینده simple ira (European Payment Union) بوده و به بازگشت قابلیت تبدیل ارزهای simple ira اروپایی پس از جنگ جهانی دوم کمک کرده است.
4ـ و بالاخره BIS تامین مالی فوری برای حمایت از سیستم مالی بین المللی را هنگامی که لازم بوده تنظیم کرده است. در سالهای بحران 33-1931 BIS تسهیلات حمایتی برای بانکهای مرکزی اتریش و آلمان ترتیب داد. در دهه 1960 BIS تسهیلات حمایتی خاصی برای لیر ایتالیا (1964) و فرانک فرانسه (1968) و دو ترتیب گروهی (1969 و 1968) برای حمایت لیره استرلینگ انجام داد. به علاوه BIS در چارچوب برنامه ثبات مالی IMF برنامه ثبات مالی برای مکزیک (1982) و برزیل (1998) ترتیب داده است.
اعضای کمیته از کشورهای simple ira بلژیک کانادا فرانسه آلمان ایتالیا simple ira ژاپن لوکزامبورگ هلند اسپانیا سوئد سوئیس بریتانیا و ایالات متحده تشکیل شده اند. نمایندگی کشورها را بانکهای مرکزی یا سازمانی که رسما نظارت احتیاطی بر سیستم بانکی را به عهده دارد انجام می دهند.
این کمیته قدرت نظارتی فراملیتی ندارد و استنتاجات آن هرگز دارای قدرت قانونی نیست. ولی متخصصین آن استانداردها رهنمودها و توصیه نامه های مفصل نظارتی تنظیم می نمایند تا مقامات نظارتی simple ira هر کشور ترتیبات مفصل نظارتی تنظیم می نمایند تا مقامات نظارتی هر کشور ترتیبات قانون و ... را برای اجرای جزئیات آنها به هر نحو که مناسب برای سیستم داخلی آنهاست تهیه کنند. به این طریق کمیته تغییری را به سوی برخورد مشترک و استانداردهای مشترک بین کشورها ترغیب می کند بدون اینکه چگونگی هماهنگی جزءبه جزء روشهای نظارتی simple ira را ابراز نماید.
کمیته بال ضمن گزارش به 10 کشور عضو خواهان تائید مسائل کلی تصمیم گیری شده می گردد به هر حال ازآنجا که در کمیته نمایندگی از سایر مؤسسات غیر از بانک مرکزی شرکت می نمایند تصمیمات اتخاذ شده آن تعهد قبول مسئولین خارج از بانک مرکزی را نیز دارد. تصمیمات کمیته شامل دسته وسیعی از مباحث مالی است.
یکی از اهداف مهم کار کمیته عبارت است از دو اصل مهم در بحث پوشش نظارتی بین المللی. اول اینکه هیچ مؤسسه بانکی خارجی نباید قادر به فرار از نظارت باشد و دیگر اینکه نظارت باید به نحو کافی اعمال شود. برای نیل به این هدف از سال 1975 کمیته تعدادی رهنمود منتشر کرده ست.
کمیته در سال 1988 تصمیم به معرفی سیستم اندازه گیری سرمایه نمود که عموما به عنوان The Baste Capital Accord خوانده می شود. این سیستم برای اعمال چارچوب اندازه گیری ریسک اعتباری با استاندارد حداقل سرمایه معا دل 8% تا قبل از پایان سال 1992 طراحی گردید. از سال 1988 این چارچوب نه فقط بین کشورها عضو بلکه نهایتا توسط همه کشورهای دیگری که سیستم بانکی بین المللی فعال دارند به طور روزافزونی مورد قبول قرار گرفت. کمیته در ژوئن 1999 پیشنهادی را برای چارچوب جدید کفایت سرمایه به منظور جایگزینی با بیانیه 1988 منتشر نمود. دراین سند جدید کفایت سرمایه سه قطب اساسی دارد حداقل سرمایه لازم برای بانکها که هدفش تجدیدنظر در ضوابطی است که در بیانیه 1988 آمده است تجدیدنظر simple ira نظارتی در پروسه ارزیابی داخلی مؤسسات و کفایت سرمایه و بالاخره استفاده مؤثر از شفافیت اطلاعات به منظور تقویت نظم بازار به عنوان تکمله ای بر کوششهای نظارتی. به دنبال تبادل نظر بیشتر با بانکها و گروههای صنعتی دومین سند مشورتی که نظرات آنها را دربرداشته باشد و نیز بررسی بیشتر توسط خود کمیته چارچوب جدید در سال 2004 منتشر شد.
کمیته طی سالهای اخیر با توان بیشتری به ارائه استانداردهای منطقی در سطح جهان پرداخته است. با همکاری نزدیک بسیاری از کشورهایی که عضو G-10 نبودند کمیته در سال 1997 سری مقرراتی را به

No comments:

Post a Comment